'저는 그들의 땅을 지키기 위하여 싸웠던 인디안들의 이야기를 기억합니다. 백인들이 그들의 신성한 숲에 도로를 만들기 위하여 나무들을 잘랐습니다. 매일밤 인디안들이 나가서 백인들이 만든 그 길을 해체하면 그 다음 날 백인들이 와서 도로를 다시 짓곤 했습니다. 한동안 그 것이 반복되었습니다. 그러던 어느날, 숲에서 가장 큰 나무가 백인들이 일할 동안 그들 머리 위로 떨어져 말과 마차들을 파괴하고 그들 중 몇몇을 죽였습니다. 그러자 백인들은 떠났고 결코 다시 오지 않았습니다….' (브루스 개그논)





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Saturday, October 23, 2010

Text Fwd: KAI cries foul over selection of UAV maker 한국항공우주산업, 사단급 무인기 업체 선정 불복

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* 국문은 영문 밑으로 내려가세요.
삼성 탈레스에 관해서는 여기여기를 보세요.
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Korea Times
10-22-2010 15:59
KAI cries foul over selection of UAV maker
By Jung Sung-ki

Korea Aerospace Industries (KAI) has filed a complaint with the Defense Acquisition Program Administration (DAPA) about the selection of the preferred bidder to develop a medium-altitude unmanned aerial vehicle (UAV) to be operated by division-level Army units.

The complaint submitted Oct. 6 by state-owned KAI comes after the arms agency chose Korean Air’s Aerospace Division as the preferred bidder last month.

KAI argues that some classified information on the company’s proposal for the “D-UAV” program were leaked to Korean Air because one of its subcontractors engaged in dual contracts with both competitors.

KAI said it had signed an exclusive agreement with the subcontractor ― Samsung Thales (STC) Co. ― over the supply of the electro-optical (EO)/infrared (IR) sensor systems.

KAI demands the DAPA cancel the selection of the D-UAV developer and is considering bringing a civil suit against STC.

The DAPA and STC dismiss KAI’s claims.

“The D-UAV bidding was not a competition among consortiums of companies,” a DAPA official said. “So there’s nothing wrong with the selection of the D-UAV developer, and we reviewed all legal aspects of proposals presented by the competitors.”

Instead, the official said, KAI could have tried to compromise an environment of free competition in the defense industry by demanding a subcontractor for an exclusive contract. Such a move could be interpreted as a violation of the Monopoly Regulation and Fair Trade Act, the official noted.

The agency sent a message to KAI, rejecting the aircraft maker’s demand Oct. 12, he said.

“We’re concerned KAI’s complaint could delay the D-UAV program, a key arms development program for Seoul’s pursuit of a self-reliant defense posture,” he added.

STC denied the allegation that the company had been engaged in double contracts with KAI and Korean Air.

“Korean Air’s proposal didn’t categorize our company as an official subcontractor because we didn’t make any formal agreement with the firm,” an STC official said. “As a sole domestic supplier of the EO/IR sensor, we just had to open a possibility of cooperation with Korean Air.”

Korean Air officials say without cooperation with STC, the company planned to buy EO/IR sensors from Israel and the United States.

“We could buy foreign sensor systems, but that would eventually harm the competitiveness of the domestic defense industry. In that sense, KAI’s demand for an exclusive agreement with the sole supplier of key sensor systems was a self-centered move, a Korean Air official said.

Korean Air’s Aerospace Division will develop a tactical D-UAV by 2013 based on its KUS-9 concept model. About 30 sets of the D-UAV, with each set including four aircraft, a launcher and a ground-control station, will be deployed beginning 2014.

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코리아 타임즈 국문: 같은 링크
KAI, 사단급 무인기 업체 선정 불복
정성기 기자

한국항공우주산업 (KAI)이 최근 방위사업청에 사단급 무인기 개발업체 선정에 대한 이의신청을 낸 것으로 확인됐다.

KAI는 지난 10월 6일 이와 같은 신청서를 제출하면서 협력업체인 삼성탈레스가 경쟁업체인 대한항공과 이중계약을 맺으면서 중요 제안서 정보가 유출됐다고 주장한 것으로 알려진다.

KAI는 삼성탈레스와 광학/적외선 센서 장비 공급에 대한 독점 계약을 맺었다고 주장하면서, 방사청이 사업자 선정을 취소하길 요구하고 있다. 삼성탈레스 측엔 민사 소송 제기를 검토하고 있는 것으로 알려진다.

방사청과 삼성탈레스 측은 이와 같은 주장을 정면 반박했다.

방사청의 한 관계자는 “사다급 무인기 개발은 컨소시움 경쟁이 아니다”라면서 “따라서 사업자 선정에는 문제가 없고 경쟁업체들이 제출한 제안서의 법률적 문제들도 모두 검토된 상태”라고 말했다.

이 관계자는 오히려 이와같은 협력업체와의 배타적 독점 계약은 국내 방산 시장의 경쟁력을 저하시킬 우려가 있다고 말하며, 해석하기에 따라서는 공정거래법 위반의 소지도 있다고 덧붙였다.

그는 또 방사청 입장에선 자주 국방력 강화의 중요 사업인 사단급 무인기 배치가 KAI의 이의제기로 인해 지연될 것을 우려하고 있다고 말했다.

삼성탈레스 역시 이중계약을 하지 않았다고 주장한다. 삼성탈레스 관계자는 “대한항공의 입찰 제안서에는 탈레스가 협력 업체로 지정되어 있지 않다”면서 “단지 국내 유일 광학.적외선 센서 공급 업체로서 향후 대한항공과의 협력 가능성을 열어 둔 것 일뿐”이라고 말했다.

대한항공 측은 “삼성탈레스와 협력이 없다면 외국 업체의 장비를 들여올 계획이었지만, 이는 결국 장기적으로 국내 방사 물자의 경쟁력을 저하시키는 일이 아니겠냐”며 반문했다.
gallantjung@koreatimes.co.kr

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* About Samsung Tales, see HERE and HERE.

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