'저는 그들의 땅을 지키기 위하여 싸웠던 인디안들의 이야기를 기억합니다. 백인들이 그들의 신성한 숲에 도로를 만들기 위하여 나무들을 잘랐습니다. 매일밤 인디안들이 나가서 백인들이 만든 그 길을 해체하면 그 다음 날 백인들이 와서 도로를 다시 짓곤 했습니다. 한동안 그 것이 반복되었습니다. 그러던 어느날, 숲에서 가장 큰 나무가 백인들이 일할 동안 그들 머리 위로 떨어져 말과 마차들을 파괴하고 그들 중 몇몇을 죽였습니다. 그러자 백인들은 떠났고 결코 다시 오지 않았습니다….' (브루스 개그논)





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Tuesday, September 22, 2009

[국문 번역] Text Fwd: Drones and Missile Defense to be Linked

Image source: same as the article below
'Avenger of General Atomics'
제너럴 어타믹스의 애번저(*복수자)

* Informed by Bruce Gagnon on Sept. 21, 2009
위 기사는 브루스 개그논이 "무인비행기와 미사일 방어의 연관성" 이란 제목으로 9월 21일 이메일로 보낸 것입니다.


Predator Execs Eye Global Expansion
프리데이터는 전 지구적 확장으로 눈을 연다.
By David Fulghum, Aug. 14, 2009, Aviation Week
데이비드 펄검, 2009년 8월 14일, 아비에이션 위크 (항공 주간)

There is a sleeper in the race for fielding more unmanned aerial vehicle (UAV) capability worldwide — General Atomics Aeronautical Systems is already flying a reduced-signature Predator C and the company is looking to bank its existing gains.

전 세계적으로 더욱 더 많은 무인 비행기 (UAV) 능력을 놓을려는 경쟁의 동면자, 재너럴 어타믹스 에어노티컬 시스템은 이미 축소판 프리테이터C (PredatorC) 를 날리며 이미 획득한 이득을 경사 선회시키려 하고 있다. (•gains: 이득: 전기에서 증폭기의 입력에 대한 출력의 비율)

“They already have the ground stations and infrastructure in place. Predator C plugs right into that,” says General Atomics chief Tom Cassidy. “Right now there is no prohibition about selling Predator C overseas to NATO countries, Japan or Australia. The entire Predator family is in Missile Technology Control Regime category one.”

“그들은 이미 지상 스테이션과 하부 구조를 갖고 있읍니다. 프리테이터C는 바로 그 것에 들어맞죠”, 라고 재너럴 어타믹스 회장 팀 캐시디는 말한다. “프리테이터C를 해외 나토 국가들, 일본이나 호주에 파는 거는 현재 전혀 금지된 일이 아닙니다”. 전체 프리데이터 가족은 미사일 기술 통제 제도(Missile Technology Control Regime)’의 제 1 분야입니다.

The new Predator C has a turbojet engine with hidden exhaust and recessed air intakes, swept wings and V-tail for redirecting radar reflections, and some shaping. Depending on how much a customer wants to spend, the signature can be reduced to the point that by using standoff weapons and cooperative tactics with other aircraft, even advanced air defenses can be finessed and avoided.

새로운 프리테이터C는 숨겨진 배기 장치와 우묵하게 감추어진 공기 흡입구를 지닌 터빈식 분사 추진 기관, 후퇴익 날개들, 레이다 반사 방향을 바꾸게 하고 모양까지 만드는 V형 꼬리를 갖고 있다. 고객이 얼마만큼 돈을 쓸 수 있느냐에 달린 것으로 그 서명의 흔적은 멀리 떨어진 무기들과 다른 비행기와의 협조적 전술을 이용하는 데 까지 갈 수 있고 진보된 항공 방어들조차 책략으로 피할 수 있다.

The capability is making it interesting to the U.S. Navy, Britain and Italy, and widespread interest in what could be a cheaper, modular, alternative to other stealth designs begs the question of how many different missions the new aircraft could address.

그 능력은 미 해군, 영국, 이탤리의 눈독을 들이고 다른 스틸쓰 디자인들보다 더 싸고 더 단위분리적이고 대안적인가에 대한 광범위한 관심은 그 새로운 비행기가 얼마나 많은 다른 임무들을 보일 수 있는가에 대해 애탄 질문들을 보태고 있다.

The issue would turn around increasing capabilities without the design becoming too large, slow, expensive and vulnerable.

그 이슈는 디자인이 너무 크거나 느리거나 비싸거나 취약하지 않으면서 어떻게 배가한 능력들을 보이느냐이다.

“Ballistic missile defense is another area we’re looking hard at,” Cassidy tells Aviation Week. “Boost-phase intercept [would be possible] by carrying an interceptor missile that would be cued by other detection devices, as well as an onboard sensor. Or the UAV sensors could cue ground-based or shipboard interceptor missiles. It could go both ways.”

“탄도 미사일 방어는 우리가 두 눈 뜨고 찾는 또 다른 영역이다,”라고 캐시다는 아비에이션 위크에 말한다. “시작 단계의 요격은 선내 센서와 마찬가지로 다른 탐지 장치들에 의해 신호받는 요격 미사일을 적재함으로 [가능할 것입니다]. 또는 무인 비행기 센서들은 지상 이나 군함의 미사일들에 신호를 보낼 수 있읍니다. 이것은 두 개 다 할 수도 있죠.”

An Aegis-based Standard Missile-3 already has destroyed an ailing U.S. intelligence satellite in orbit. Raytheon is being eyed as the source of an air-launched interceptor missile — a longer-range, faster variant of its AIM-120 Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile.

이지스에 적재된 스탠다드 3미사일은 이미 궤도에 있는 노쇠한 미 첩보 위성을 파괴했다. 레이시온은 항공 발사 요격 미사일의 원천으로 주시된다. 레이시온의 AIM-120 선진 중거리 공대공 미사일의 더 장거리이고 더 빠른 변종이다.

“We’re looking at Predator C as a player in that,” Cassidy says. In addition, “We could do a lot of the signals intelligence and electronic attack mission from the Predator C since the EA-6Bs are going away. We’re putting 45 KVA [kilovolt-ampere] generators on the Predator B. That’s plenty of electric power to hang jammers on the wings. Predator C would be a natural for that too. We have not decided what level of electric power we will have on the Predator C. We’ll see what kind of new jammer capabilities are out there.”

“우리는 프리테이터C가 그 역활을 할 것으로 봅니다.”라고 캐시디는 말한다. 게다가 “우리는 프리테이터C를 통해 많은 신호 정보와 전자적 공격 임무를 치룰 수 있죠. 왜냐하면 EA-6B는 없어지고 있거든요. 우리는 현재 프리테이터 B에 45 KVA [kilovolt-ampere]발전기들을 놓고 있읍니다. 날개에 전파 방해 장치를 실을 수 있는 많은 전력이죠. 프리테이터C도 그 것에 딱 들어맞습니다. 우리가 프리테이터C에 어떤 수준의 전력을 가질 것인가는 결정하지 않았읍니다. 우리는 어떤 새로운 전파 방해 능력들이 있는지 조사할 것입니다.”

Predator C illustrations have shown it with a tailhook and folding wings, which indicates an anticipated role on aircraft carriers.

프리테이터C 도해는 그것이 꼬리 고리와 접혀지는 날개를 지닌 것을 보이는데 항공모함들에게 앞으로 어떤 역활을 할 것인가를 암시한다.

“The Navy has an interest in Predator C,” Cassidy asserts. “We can make it carrier-suitable. We just have to beef up the landing gear, put a tailhook on it and add a nose tow for the catapult. The control system and throttle response is adequate.”

“해군은 프리테이터C에 눈독을 들이고 있어요,”라고 캐시디는 주장한다. 우리는 그것을 항공모함들에 들어맞게 만들 수 있어요. 우리는 단지 착륙기를 강화하고 그 위에 꼬리 고리를 달고 비행기 사출 장치에 맞게 예인 돌출부를 보태면 됩니다. 통제 시스템과 조절판 반응은 적절합니다.”

There also is a move to promote modularity and flexibility of payloads and weapons with interchangeable wings.

또한 미사일 탄두와 무기들에 변형 가능 날개들을 담으로써 단위화와 유연성을 추진하려는 움직임들이 있다.

“We’re looking at the inner-wing box and how the outer panels attach to it,” he says. “We have a wing fold there and we can put on alternative outer wing panels with a several-foot wing tip extension to get longer endurance out of the airplane. It will take a few knots off the top-end speed as a tradeoff for a couple of hours extra endurance.”

“우리는 날개 내부 상자와 밖의 판넬이 그에 어떻게 부착할 수 있는지 찾고 있어요,”라고 그는 말한다. “우리는 그 곳에 날개를 접어 넣고 한 3~4 피트 연장할 수 있는 대체 바깥 날개 판넬을 설치할 수 있어요. 더 긴 내구성을 얻기 위해서요. 2시간여분의 내구성을 얻는 대신 최고 속도는 약간 줄여질 지 모릅니다.”

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